CRM

Klantenrelaties beheren en opvolgen

Wat is CRM?

Client Relationship Management (CRM) helpt bij het beheren en opvolgen van potentiële en bestaande klanten. Je creëert een hub waarin alle belangrijke klanteninformatie verzamelt en beheerd worden, denk hier bij aan contactgegevens, aankoophistoriek, communicatie, contracten, enz.

Je klanten beheren van A tot Z

Je hebt dus zicht op de hele klantreis vanaf de eerste interactie tot de uiteindelijke verkoop en daarna:

  • Leadregistratie

  • Kwalificatie van de lead

  • Beheer van de verkoopkans (opportunity management)

  • Onderhandelingen

  • Deal afsluiten

  • Levering & facturatie

  • Opvolging & verzorging klantenrelatie

Deal vastgekregen? Perfect, stuur gemakkelijk contracten en offertes ter goedkeuring door en stel professionele verkoopfacturen op in je boekhouding.

Helpdesk

Om je klanten verder te helpen kan je ook een helpdesk met een ticketsysteem opzetten. Zo kan je verschillende teams aanmaken met elk hun persoonlijk e-mailadres. Klanten versturen hun hulpverzoeken, deze worden toegewezen met het juiste prioriteitsniveau. Via het klantenportaal kunnen je klanten de status en de behandeling van het ticket gemakkelijk opvolgen.

(Online) meetings & meeting rooms

Je kan klanten toelaten om gemakkelijk online een meeting in te plannen op een beschikbaar moment. Heb je binnen je onderneming verschillende vergaderruimtes? Dan kan je ook de beschikbaarheden van deze ruimtes beheren, zo vermijd je dubbele boekingen op dezelfde locaties.

Knowledge bases

Wil je bepaalde kennis of technische handleidingen ter beschikking stellen aan klanten of externe partijen? Dan kan je gemakkelijk een knowledge base in een drop-down stijl creëren en deze online stellen.

Interne knowledge bases

Ook voor je interne organisatie kan je knowledge bases opmaken, je teamleden kunnen in de verschillende modules en apps via de knowledge-knop heel snel naar de nodige documentatie gaan.

Laatst bijgewerkt