Social media marketing

Social media business accounts

Vooraleer je op social media van start kunt gaan, is het belangrijk om voor je onderneming ook je bedrijfspagina's op te maken. Eens je bedrijfspagina's aangemaakt zijn, kan je van start gaan met het plaatsen van content en heb je toegang tot heel wat nuttige analyse- en beheertools.

Organische social media marketing

Probeer je eigen community op te bouwen door consequent nuttige info en content te plaatsen op social media platformen zoals:

  • Facebook

  • Instagram

  • LinkedIn

  • TikTok

  • YouTube

Zorg dat je regelmatig content plaatst en dit mooi plant. Probeer zoveel mogelijk te communiceren met je volgers via comments, polls en story's. Vaak worden social media platforms gebruikt om je klanten te helpen bij technische ondersteuning en support.

Social media ads

Naast je organische content kan je ook betaalde online advertenties plaatsen.

Automatisering

Het beheren van meerdere social media pagina's kan zeer tijdrovend zijn. Maak best gebruik van een ERP-systeem of andere tools waar je je social media accounts vanuit één plek kunt beheren. Zo kan je gemakkelijk je posts in één keer op al je social media accounts plaatsen en hoef je dit niet voor elk platform manueel te doen.

Laatst bijgewerkt